Articles and Essays
Selected publications of the employees of the ZLSB:
155 Entries
2016
-
Quer- und Seiteneinstieg in den Lehrerberuf – schnelle Notlösung oder gleichwertige Alternative? , 2016, Institutioneller Wandel im Bildungsbereich: Reform ohne Kritik? . Hermstein, B., Berkemeyer, N. & Manitius, V. (eds.). Weinheim: Beltz Juventa, p. 251–273Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Socialization and trajectory pathways of female political prisoners in the GDR , 2016, Before, Beside and After (Beyond) the Biographical Narrative. Evans, R. (ed.). Nisaba Verlag, p. 301-314Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Vorschläge für Leistungskontrollen 5/6 , 2016, Landesausgabe Sachsen: MilitzkeResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
-
Wer studiert Sekundarstufe-I-Lehramt?: Die Bedeutung von sozialer Herkunft und Bildungsbiografie für die Schulformwahl von Lehramtsstudierenden , 2016, In: Die deutsche Schule. 108, 1, p. 47, 66 p.Research output: Contribution to journal > Research article
2015
-
Handlungsorientierte Lernformen: Besseres Lernen für Jungen?: Wie kann man Lernumgebungen so gestalten, dass Mädchen und Jungen motiviert werden, sich zu ethischen und religiösen Fragen zu positionieren? , 1 May 2015, In: Katechetische Blätter : Zeitschrift für religiöses Lernen in Schule und Gemeinde. p. 336–339Research output: Contribution to journal > Research article
-
Cultural interpreters in German Preschools , 2015, In: Enabling Education Review. 4Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Philosophierend die Welt entdecken , 2015, Landesausgabe Sachsen: MilitzkeResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
-
Planspiele als philosophische Bildungschance am Beispiel des Inselspiels 'Terra Nova' , 2015, In: Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik : ZDPE. 2015, 4Research output: Contribution to journal > Research article
-
Teacher Research in the English Language Teacher Development Project , 2015, International Perspectives on Teacher Research. Borg, S. & Santiago Sanchez, H. (eds.). Palgrave Macmillan UK, p. 152, 169 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
2014
-
An Introduction to English Language Teacher Development Project (ELTDP) , 2014, The English Language Teacher development project: theory, research and practice. . Kabilan , M. K. (ed.). Universiti Sains Malaysia, p. 1-7Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Migrationsspezifische Analysen in kleinräumigen Kontexten: Differentielle Beschreibungsmuster der Wohnbevölkerung Ostwürttembergs nach bildungsrelevanten Altersgruppen und regionalen Verteilungsmustern , 2014, In: Statistisches Monatsheft Baden-Württemberg. 2014, 12, p. 12–20Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
QUER – Qualifikationsprogramm für Akademiker zum Einstieg in den Lehrerberuf: Abschlussbericht , 2014, Dresden: Technische Universität DresdenElectronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Monograph
-
The English Language Teacher Development Project: Theory, research and practice , 2014, The English Language Teacher Development Project: Theory, research and practice. Universiti Sains MalaysiaResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
2013
-
Informal Learning with Technology: The Effects of Self-Constructing Externalizations , 2 Nov 2013, In: The journal of educational research : Jer ; dedicated to the study of education. 106, 6, p. 431-440, 10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Beispielerzählungen und Szenarioentwicklung in der Weiterbildung als Veranschaulichungen von Wissen und Relevanzen , 2013, Veranschaulichungsverfahren im Gespräch. Birkner, K. & Ehmer, O. (eds.). Mannheim: Verlag für Gesprächsforschung, p. 133-155Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Berufswahl und Fächerwahl - Zwei Teilentscheidungen bei der Aufnahme eines Lehramtsstudiums , 2013, Formation und Transformation der Lehrerbildung. : Entwicklungstrends und Forschungsbefunde. . Gehrmann, A., Pelzmann, S. & Kranz, B. (eds.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt Verlag, p. 53, 70 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Introduction to the English Language Teacher Development Project (ELTDP) , 2013, Narratives of Teacher Development : Reading and Speaking. Borg, S. (ed.). The British Council, p. 5-8Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
2012
-
Lernwegsteuerung im E-Learning - Ein alter Hut? , 2012, Communities in new media: virtual enterprises, research communities & social media networks. 15. Workshop GeNeMe '12, Gemeinschaften in Neuen Medien: TU Dresden, 04./05.10.2012. Köhler, T. & Kahnwald, N. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 325-334, 10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
The English Language Teacher Development Project: Enquiry based project design and teacher development , 2012, IATEFL Conference Selections Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Webbasiert Studieren lernen - ein Beitrag zur Entwicklung der Lernkompetenzen von Schülern , 2012, INFORMATIK 2012: 42. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI). Goltz, U., Magnor, M., Appelrath, H., Matthies, H. K., Balke, W. & Wolf, L. (eds.).p. 899-914, 16 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Webbasiert Studieren lernen - Wie E-Learning neue Erfahrung und Chance zur Studienvorbereitung für Schüler in der gymnasialen Oberstufe sein kann , 2012, Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens: Von der Innovation zur Nachhaltigkeit. Apostolopoulos, N., Mußmann, U., Coy, W. & Schwill, A. (eds.). Waxmann, p. 380-397, 18 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Where are the 'Digital Natives'? - An empirical study of german high school students’ attitudes toward internet-based learning. , 2012, EDULEARN12 Proceedings: 4th International Conference on Education and New Learning Technologies. p. 5468-5477Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Zwischen ‚antemurale‘ und ‚wspólny dom‘: Polen und Europa im Denken Józef Tischners , 2012, In: Zeitschrift für Slawistik. 57, 1, p. 25-45Research output: Contribution to journal > Research article
2011
-
Auf dem Weg von "E-Learning für die Schule" zu "E-Learning in der Schule": Kurserstellung im Projekt UnIbELT , 2011, Wissenslandschaften gestalten: Tagungsband zum Workshop on E-Learning 2011, HTWK Leipzig, 24. - 25. Oktober 2011. Hering, K. (ed.). 2 ed., p. 61-70, 10 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Intercultural competence development in higher education study abroad programs: A good practice example , 2011, In: Interculture journal : Online-Zeitschrift für interkulturelle Studien / Fachgebiet: Interkulturelle Wirtschaftskommunikation, Friedrich-Schiller-Universität Jena. 2011, 15, p. 11-36, 15Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article