Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
432 Entries
2022
-
KoKoN – Ein Expertenwalkthrough zu digitalen Lehr-Kooperationen im Kontext der Nationalen Bildungsplattform. , 2022, Proceedings of 25th Conference GeNeMeResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Lernortkooperation modifiziert.: Welchen Beitrag können Berufsschullehrende leisten? , 2022, Berufliche Arbeit und Berufsbildung zwischen Kontinuität und Innovation: Konferenzband zur 21. Tagung der Gewerblichen-Technischen Wissenschaften und ihren Didaktiken (GTW). Anselmann, S., Faßhauer, U., Nepper, H. H. & Windelband, L. (eds.). Bielefeld: wbv Media GmbH & Co. KG, p. 63-74Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Mehr als Effekthascherei: Kompetenzerwerb in der Immobilienwirtschaft mittels Virtual Reality. , 2022, Wettbewerbsband AVRiL 2022. Söbke, H. & Zender, R. (eds.). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., p. 23-31, 9 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Moving Beyond Mobility: Lessons Learned from Project-Based Virtual International, Intercultural, and Interdisciplinary Collaboration , 2022Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Nach der Ad-hoc-Digitalisierung _ Was bleibt? Was soll weg? , 2022, Lehren aus der Lehre in Zeiten von Corona: Mediendidaktische Impulse für Schulen und Hochschulen. Knaus, T., Junge, T. & Merz, O. (eds.). München: kopaedResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Need Analysis of Stakeholders’ Perspectives Regarding the Challenging Factors in Establishing the CoE for TVET in Thailand , 2022, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education - Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2021. Auer, M. E., Hortsch, H., Michler, O. & Köhler, T. (eds.). Springer Science and Business Media B.V., p. 91-103, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Perceptions of Teaching Staff About the Online Learning in Engineering During SARS CoV Pandemic , 2022, In: International Journal of Engineering Pedagogy: iJEP. 12, 3, p. 25-37, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Scheitern als Chance. Wie wir Scheitern im Kontext von Digitalisierungsprozessen bewusst thematisieren , 2022, In: Neues Handbuch Hochschullehre. 2022, 106, p. 83-96, J 3.21Research output: Contribution to journal > Research article
-
Scheitern als Chance. Wie wir Scheitern im Kontext von Digitalisierungsprozessen bewusst thematisieren. , 2022, In: Personal in Hochschule und Wissenschaft entwickeln : Strategie - Praxis - Forschung. 2022, 5, p. 65-76Research output: Contribution to journal > Research article
-
Standardized Skill Description.: How to match the supply and demand of job skills. , 2022Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Poster