Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
449 Entries
2022
-
Nach der Ad-hoc-Digitalisierung _ Was bleibt? Was soll weg? , 2022, Lehren aus der Lehre in Zeiten von Corona: Mediendidaktische Impulse für Schulen und Hochschulen. Knaus, T., Junge, T. & Merz, O. (eds.). München: kopaedResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Need Analysis of Stakeholders’ Perspectives Regarding the Challenging Factors in Establishing the CoE for TVET in Thailand , 2022, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education - Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2021. Auer, M. E., Hortsch, H., Michler, O. & Köhler, T. (eds.). Springer Science and Business Media B.V., p. 91-103, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Perceptions of Teaching Staff About the Online Learning in Engineering During SARS CoV Pandemic , 2022, In: International Journal of Engineering Pedagogy: iJEP. 12, 3, p. 25-37, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Scheitern als Chance. Wie wir Scheitern im Kontext von Digitalisierungsprozessen bewusst thematisieren , 2022, In: Neues Handbuch Hochschullehre. 2022, 106, p. 83-96, J 3.21Research output: Contribution to journal > Research article
-
Scheitern als Chance. Wie wir Scheitern im Kontext von Digitalisierungsprozessen bewusst thematisieren. , 2022, In: Personal in Hochschule und Wissenschaft entwickeln : Strategie - Praxis - Forschung. 2022, 5, p. 65-76Research output: Contribution to journal > Research article
-
Standardized Skill Description.: How to match the supply and demand of job skills. , 2022Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Poster
-
Über die Mobilität hinausgehen: Lehren aus einer projektbasierten virtuellen internationalen, interkulturellen und interdisziplinären Zusammenarbeit. Bd. 2 Nr. 2 (2022): Lessons Learned , 2022, 2 ed.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
-
Validation of an Instrument to Measure Students' Perceptions of Online Learning , 2022, In: International journal of emerging technologies in learning. 17, 6, p. 226-242, 17 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Welche Kompetenzen benötigen Lernende für selbstgesteuertes, digital gestütztes Lernen? , 2022, In: Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP ; Zeitschrift des Bundesinstituts für Berufsbildung. 2022, 51, p. 18-22, 5 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Wohnungsabnahmen virtuell trainieren: Entwicklung eines Virtual Reality-Lernszenarios für Immobilienverwaltende , 2022, In: MedienPädagogik : Online-Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 47, p. 172-195, 24 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article