Publikationen
Im Forschungsinformationssystem (FIS) der TU Dresden sind die abgeschlossenen und laufenden Projekte und Publikationen des CODIP erfasst.
Im Folgenden sehen Sie die zuletzt veröffentlichten Einträge im Forschungsinformationssystem:
468 Einträge
2022
-
Acceptance of ICT in Institutional Collaboration in Vocational Education. Empirical Findings Based on Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) , 2022, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education - Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2021. Auer, M. E., Hortsch, H., Michler, O. & Köhler, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V., S. 85-94, 10 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
A Delphi Method Approach to Develop Anchor Examples for the Self-Evaluation of Corporate Community Managers. Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2: CSEDU , 2022, S. 586-595, 10 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag zu Konferenzen > Paper
-
An Analysis of Students' Perceptions of the Educational Use of ICTs and Educational Technologies during the Online Learning , 2022, in: International Journal of Engineering Pedagogy: iJEP. 12, 2, S. 62-74, 13 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
An Analytical Study of Factors Related to TVET Implementation in Thailand as the Centre of Excellence in the Past Decade: A Case Study: History & Current State of Art+ a Comparison Study of TGPES and GTDEE , 2022, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education: Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2021). Auer, M. E., Hortsch, H., Michler, O. & Köhler, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V., Band 2. S. 79-90, 12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Attitudes and Perceptions of Teaching Staff About the Online Learning During the COVID19 Pandemic: A Case Study of Engineering Education , 2022, in: International Journal of Engineering Pedagogy: iJEP. 12, 3, S. 38-49, 12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Conception of a Machine Learning Driven Adaptive Learning Environment Using Three-Model Architecture. , 2022, International Conference on Interactive Computer Aided LearningPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Designing a Curriculum for Digital Competencies Towards Teaching and Learning , 2022, Proceedings of the 21st European Conference on e-Learning, ECEL 2022. Fotaris, P. & Blake, A. (Hrsg.). Academic Conferences and Publishing International Limited, S. 469-471, 3 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Designing Digital Self-Assessment and Feedback Tools as Mentoring Interventions in Higher Education , 2022, Communities in New Media. Digitality and Diversity Overcoming Barriers with digital Transformation : Proceedings of 25th Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, S. 321-325, 5 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Die Vermessung der digitalen Welt – Bestandsaufnahme und erste Ableitungen zur Erfassung der Medienkompetenz bei älterer Menschen. , 2022Publikation: Beitrag zu Konferenzen > Paper
-
Digitalität und Diversität – Mit digitaler Transformation Barrieren überwinden , 2022, Communities in New Media. Digitality and Diversity Overcoming Barriers with Digital Transformation - Proceedings of 25th Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, S. 285-298Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband