PUBLIKATIONEN
Mende, S., Proske, A., Körndle, H., & Narciss, S. (2017). Who benefits from a low versus high guidance CSCL script and why? Instructional Science, 45(4), 1-30. doi:10.1007/s11251-017-9411-7
Mende, S., Proske, A., & Narciss, S. (2021). Individual preparation for collaborative learning: Systematic review and synthesis. Educational Psychologist, 56(1), 29-53. https://doi.org/10.1080/00461520.2020.1828086
Mende, S., Proske, A., & Narciss, S. (2021). Individually preparing learners to perform interactive activities in CSCL: do generative tasks work? In C. Hmelo-Silver, B. de Wever, & J. Oshima (Eds.), 14th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL 2021 (pp. 189–192). International Society of the Learning Sciences, 2021.
Mende, S., Wegge, J. Jeppesen, H. J., Jønsson, T. & Unterrainer, C. (2015). Einstellungen und Reaktanzerleben bei geglückter und misslungener Partizipation: Welche Rolle spielt die erlebte und die gewünschte betriebliche Partizipation? Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 59 (4), 165-187. https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000184.