Publikationen
Im Forschungsinformationssystem (FIS) der TU Dresden sind die abgeschlossenen und laufenden Projekte und Publikationen des CODIP erfasst.
Im Folgenden sehen Sie die zuletzt veröffentlichten Einträge im Forschungsinformationssystem:
427 Einträge
2023
-
Strategic Viewpoints for the Awareness of Educational Competition in Response to New World Order (NWO): Case Study: The Fraction Project as an Example for Higher Education (HE) Partnerships Between Asia and Europe , 2023, Learning in the Age of Digital and Green Transition - Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022. Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V., S. 802-814, 13 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
The Application of Academic Article Writing Techniques for Content Creation for the Promotion of Buddhist-Based Learning Communities and the Conservation of Buddhism via Online Communities: Case Study: A Fund-Raising Project to Establish the Meditation Center at Mahavana Ashram, Nepal Using Facebook Page , 2023, Learning in the Age of Digital and Green Transition - Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022. Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V., S. 827-838, 12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Wie Digitalisierung gelingt – Empfehlungen für Berufsschulen , 2023, Handbuch E-Learning. Köhler, T. (Hrsg.). Wolters Kluwer, Band 103. S. 1-8Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten
2022
-
Developing and Validating an Instrument to Measure Students’ Perceptions of the use of ICTs and Educational Technologies in Times of the COVID-19 Pandemic , 28 Nov. 2022, in: International Journal of Emerging Technologies in Learning. 17, 22, S. 186-201, 16 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Students e-learning readiness towards education 4.0: Instrument development and validation , 28 Nov. 2022, in: Jurnal Pendidikan Vokasi. 12, 3, S. 236-344Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
How Nature Benefits Mental Health: Empirical Evidence, Prominent Theories, and Future Directions , 23 Nov. 2022, in: Zeitschrift für klinische Psychologie und Psychotherapie : Forschung und Praxis. 51, 3-4, S. 223-233, 11 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Übersichtsartikel (Review)
-
Digital Skills in Education: Evaluating a media-didactic online Teacher Training including a Virtual Learning Community. , 17 Nov. 2022, S. 716-729, 14 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag zu Konferenzen > Paper
-
Die Vor- und Nachteile von Video-Beratung. Videobasierte Beratung.: Videovermittelte Beratung im Vergleich zu Face-to-Face-Settings , 7 Nov. 2022, 1 Aufl., Hogrefe, 96 S.Publikation: Buch/Gutachten/Sammelbände > Monographie
-
Developing a mobile learning APP for digital literacies with the user group in online environments: methods and lessons learned. , 1 Juli 2022, EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies. IATED Academy, 6 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Blockchain, ESCO, and the (r)evolution of continuing vocational education in Europe. , 20 Juni 2022, Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. Bastiaens, T. (Hrsg.). New York City: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), S. 190-200, 10 S.Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband