Prof. Dr. Susanne Narciss
Lehrstuhlinhaberin
NameFrau Prof. Dr. Susanne Narciss
Eine verschlüsselte E-Mail über das SecureMail-Portal versenden (nur für TUD-externe Personen).
Psychologie des Lehrens und Lernens
Psychologie des Lehrens und Lernens
Besuchsadresse:
Bürogebäude Zellescher Weg (BZW), Raum A 207 Zellescher Weg 17
01062 Dresden
Sprechzeiten:
nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Design und Evaluation interaktiver tutorieller Feedbackstrategien
- Design und Evaluation kognitiv aktivierender Lernaufgaben
- Lehren und Lernen mit modernen Informationstechnologien
- Förderung selbstregulierten Lernens
- Motivationsförderung in Lehr-Lernsituationen
Curriculum Vitae
Publikationen
2023
-
Benefits of Enacting and Observing Gestures on Foreign Language Vocabulary Learning: A Systematic Review and Meta-Analysis , 10 Nov. 2023, in: Behavioral Sciences. 13, 11, 920Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Übersichtsartikel (Review)
-
Influence of taping on force sense accuracy: a systematic review with between and within group meta-analysis , 20 Okt. 2023, in: BMC sports science, medicine & rehabilitation. 15, 1, 138Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Promoting Complex Problem Solving by Introducing Schema-Governed Categories of Key Causal Models , Aug. 2023, in: Behavioral Sciences. 13, 9, 701Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
The effects of internal feedback and self-compassion on the perception of negative feedback and post-feedback learning behavior , Juni 2023, in: Studies in Educational Evaluation. 77, 101237Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Reducing Lumbar Flexion in a Repetitive Lifting Task: Comparison of Leukotape and Kinesio Tape and Their Effect on Lumbar Proprioception , Mai 2023, in: Applied Sciences (Switzerland). 13, 10, 5908Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
How to support and integrate operators in CPPS: Insights from competency modelling for adapt and exchange scenarios , 2023, Intelligent Human Systems Integration (IHSI 2023): Integrating People and Intelligent SystemsElektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
2022
-
Providing external feedback and prompting the generation of internal feedback fosters achievement, strategies and motivation in concept learning. , 1 Dez. 2022, in: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction EARLI. 82, S. 1-11, 11 S., 101658Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Auditory Stimulation Improves Gait and Posture in Cerebral Palsy: A Systematic Review with Between- and Within-Group Meta-Analysis , Nov. 2022, in: Children. 9, 11, 1752Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Übersichtsartikel (Review)
-
Experts’ Views on Operator Competencies for Mastering the Demands of Cyber-physical Production Systems in Process Industries and its Relations to System Design , 27 Okt. 2022, Proceedings of the 2022 HFES 66th International Annual Meeting. SAGE Publishing, S. 2272Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Who benefits from Visualization Adaptations? Towards a better Understanding of the Influence of Visualization Literacy , 16 Okt. 2022, 2022 IEEE Visualization and Visual Analytics (VIS). Oklahoma City, OK, USA: IEEE, S. 90-94, 5 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband