Franziska Schulze-Stocker
© TUD | Michael Kretzschmar
Research Associate
NameDr. Franziska Schulze-Stocker
Funds for Student Research (FOSTER)
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Main areas of work
- Student research
- University research
- Student success research
- Quality management
- Research on the teaching profession
Research projects
- since 2024: Research Associate in the FIT:TER project
- since 2020: Research Associate in the FOSTER program
- 2021-2023: Research Associate in the EDI:TUD project
- 2016-2021: Research Associate in the program PASST?! Partnership - Student Success - TU Dresden
- 2009-2016: Research Associate at the University of Münster in the BilWiss research program
- 2007-2009: Student assistant in the project Folgen zentraler Lernstandserhebungen für die Schulentwicklung und Lehrerprofessionalisierung at the FU Berlin
You can find a complete CV here.
Reviewer for journals and conferences
- Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ; online journal)
-
Journal for Higher Education Development
-
Society for Empirical Educational Research (GEBF)
-
Communities in New Media (GeNeMe)
-
Student Research Exposition
Current scientific contributions
57 Entries
2022
-
Studentische Forschung im Fokus: Förderung der Forschungsorientierung an der TU Dresden, Sep 2022Research output: Contribution to conferences > Poster
-
Erfolgreich, digital und integriert studieren – ein Projekt zur Steigerung des Studienerfolgs internationaler Studierender an der TU Dresden, 2022, Internationale Studierende in Deutschland Perspektiven aus Hochschulforschung und Hochschulpraxis . Bonn: Deutscher Akademischer Austauschdienst e. V., p. 111-121Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Erreichbarkeit internationaler Studierender im Kontext von (digitalen) Präventions-, Interventions- und Evaluationsmaßnahmen, 2022Research output: Contribution to conferences > Poster
-
Moving Beyond Mobility: Lessons Learned from Project-Based Virtual International, Intercultural, and Interdisciplinary Collaboration, 2022Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Multiple Problemlagen im Studium: Hochschulische Beratung und Frühwarnsysteme als Maßnahmen zur Steigerung des Studienerfolgs?, 2022, Erwachsenenbildung in internationaler Perspektive, Chancen und Grenzen. Verlag Barbara Budrich, Opladen [u.a.], p. 71-83Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Über die Mobilität hinausgehen: Lehren aus einer projektbasierten virtuellen internationalen, interkulturellen und interdisziplinären Zusammenarbeit. Bd. 2 Nr. 2 (2022): Lessons Learned, 2022, 2 ed.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
2021
-
Conquering the Jet Lag Era: Experiences from Virtual Interdisciplinary Collaboration across Continents, 2021, p. 395-399, 5 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisbeispielen an der Technischen Universität Dresden, 2021, Ursprünge hinterfragen – Vielfalt ergründen – Praxis einordnen: Blickpunkt Hochschuldidaktik. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). wbv Media GmbH & Co. KG, Vol. 138. p. 81-94Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisprojekten der Technischen Universität Dresden., 2021, Ursprünge hinterfragen - Vielfalt ergründen - Praxis einordnen. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, p. 81-93Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Empirische Befunde zur Studienwahl als Ausgangspunkt für Studienberatung, 2021, Handbuch Studienberatung. Grüneberg, T., Blaich, I., Egerer, J., Knickrehm, B., Liebchen, M., Lutz, L., Nachtigäller, U. & Thiel, R. (eds.). Bielefeld: UTB, Vol. 1. p. 247-259Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
The complete list of scientific articles can be found here.