Franziska Schulze-Stocker
![Eine Frau mit blonden Haaren lächelt in die Kamera. Sie hat einen roten Blazer an und trägt eine schwarze Brille.](https://tu-dresden.de/zill/ressourcen/bilder/team/Franziska-Schulze-Stocker.jpg/@@images/68d6f0db-ff05-4277-97ab-5e283f057a8c.jpeg)
Research Associate
NameDr. Franziska Schulze-Stocker
Funds for Student Research (FOSTER)
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Main areas of work
- Student research
- University research
- Student success research
- Quality management
- Research on the teaching profession
Research projects
- since 2020: Research Associate in the FOSTER program
- since 2021: Research Associate in the EDI:TUD project
- 2016-2021: Research Associate in the program PASST?! Partnership - Student Success - TU Dresden program
- 2009-2016: Research Associate at the University of Münster in the BilWiss research program
- 2007-2009: Student assistant in the project Folgen zentraler Lernstandserhebungen für die Schulentwicklung und Lehrerprofessionalisierung at the FU Berlin
You can find a complete CV here.
Reviewer for journals and conferences
- Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ; online journal)
-
Journal for Higher Education Development
-
Society for Empirical Educational Research (GEBF)
-
Communities in New Media (GeNeMe)
Current scientific contributions
54 Entries
2022
-
Moving Beyond Mobility: Lessons Learned from Project-Based Virtual International, Intercultural, and Interdisciplinary Collaboration , 2022Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Multiple Problemlagen im Studium: Hochschulische Beratung und Frühwarnsysteme als Maßnahmen zur Steigerung des Studienerfolgs? , 2022, Erwachsenenbildung in internationaler Perspektive, Chancen und Grenzen. Verlag Barbara Budrich, Opladen [u.a.], p. 71-83Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Über die Mobilität hinausgehen: Lehren aus einer projektbasierten virtuellen internationalen, interkulturellen und interdisziplinären Zusammenarbeit. Bd. 2 Nr. 2 (2022): Lessons Learned , 2022, 2 ed.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
2021
-
Conquering the Jet Lag Era: Experiences from Virtual Interdisciplinary Collaboration across Continents , 2021, p. 395-399, 5 p.Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisbeispielen an der Technischen Universität Dresden , 2021, Ursprünge hinterfragen – Vielfalt ergründen – Praxis einordnen: Blickpunkt Hochschuldidaktik. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). wbv Media GmbH & Co. KG, Vol. 138. p. 81-94Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisprojekten der Technischen Universität Dresden. , 2021, Ursprünge hinterfragen - Vielfalt ergründen - Praxis einordnen. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, p. 81-93Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Empirische Befunde zur Studienwahl als Ausgangspunkt für Studienberatung , 2021, Handbuch Studienberatung. Grüneberg, T., Blaich, I., Egerer, J., Knickrehm, B., Liebchen, M., Lutz, L., Nachtigäller, U. & Thiel, R. (eds.). Bielefeld: UTB, Vol. 1. p. 247-259Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Evaluation und Studienberatung am Praxisbeispiel des PASST?!-Programms , 2021, Handbuch Studienberatung. Grüneberg, T., Blaich, I., Egerer, J., Knickrehm, B., Liebchen, M., Lutz, L., Nachtigäller, U. & Thiel, R. (eds.). UTB, Vol. 2. p. 938-951Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
PASST?! Partnerschaft • TU Dresden • Studienerfolg: Das Frühwarnsystem für Studierende an der TU Dresden , 2021, Tagungsband Perspektiven für Studierenden-Erfolg. Gelingensbedingungen, Stolpersteine und Wirkung von Maßnahmen. Technische Universität Kaiserslautern, p. 5Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Verknüpfung von Studienerfolgs- und Qualitätsmanagement. Nachhaltige Förderung von Studienerfolg am Beispiel der Technischen Universität Dresden , 2021, In: Zeitschrift für Beratung und Studium. 16, 1+2, p. 16-21Research output: Contribution to journal > Research article
The complete list of scientific articles can be found here.