Franziska Schulze-Stocker
Research Associate
NameDr. Franziska Schulze-Stocker
Funds for Student Research (FOSTER)
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Main areas of work
- Student research
- University research
- Student success research
- Quality management
- Research on the teaching profession
Research projects
- since 2020: Research Associate in the FOSTER program
- since 2021: Research Associate in the EDI:TUD project
- 2016-2021: Research Associate in the program PASST?! Partnership - Student Success - TU Dresden program
- 2009-2016: Research Associate at the University of Münster in the BilWiss research program
- 2007-2009: Student assistant in the project Folgen zentraler Lernstandserhebungen für die Schulentwicklung und Lehrerprofessionalisierung at the FU Berlin
You can find a complete CV here.
Reviewer for journals and conferences
- Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ; online journal)
-
Journal for Higher Education Development
-
Society for Empirical Educational Research (GEBF)
-
Communities in New Media (GeNeMe)
Current scientific contributions
54 Entries
2012
-
(Re)Organisierung des universitären Lehrangebots durch staatliche Steuerung – Die Bildungswissenschaften in der Lehrerbildung in Nordrhein-Westfalen , 2012Research output: Contribution to conferences > Poster
-
Welche bildungswissenschaftlichen Inhalte sind wichtig in der Lehrerbildung?: Ergebnisse einer Delphi-Studie , 2012, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft : ZfE. 15, 4, p. 649-682Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
2010
-
Bildungspolitische Steuerung der bildungswissenschaftlichen Anteile in der universitä- ren Lehrerausbildung in Nordrhein-Westfalen , 2010Research output: Contribution to conferences > Poster
2009
-
Zur innerschulischen Nutzung zentraler Lernstandserhebungen. Deskriptive kategoriale Grundauswertungen problemzentrierter Interviews mit Lehrer/innen und Schulleitungen in vier Sekundarschulen in Berlin und Thüringen , 2009, Freie Universität BerlinElectronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Monograph
The complete list of scientific articles can be found here.