Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
427 Entries
2021
-
Concept and development of an information literacy curriculum widget , 2021, Conference on Learning Information Literacy across the Globe LILG (2019 : Frankfurt am Main). Botte, A., Libbrecht, P. & Rittberger, M. (eds.). Frankfurt a.M.: DIPF, p. 7-18Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Der Status Quo des selbstgesteuerten Lernens in der beruflichen Weiterbildung. , 2021, Dresden: Technische Universität Dresden , 151 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Preprint/documentation/report > Project report (Final and progress reports)
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisbeispielen an der Technischen Universität Dresden , 2021, Ursprünge hinterfragen – Vielfalt ergründen – Praxis einordnen: Blickpunkt Hochschuldidaktik. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). wbv Media GmbH & Co. KG, Vol. 138. p. 81-94Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisprojekten der Technischen Universität Dresden. , 2021, Ursprünge hinterfragen - Vielfalt ergründen - Praxis einordnen. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, p. 81-93Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Designing a Curriculum for Digital Competencies Towards Teaching and Learning , 2021, Proceedings of the 21st European Conference on e-Learning, ECEL 2022. Fotaris, P. & Blake, A. (eds.). Academic Conferences and Publishing International Limited, p. 469-471, 3 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Designing External Knowledge Communication in a Research Network The Case of Sustainable Land Management , 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 131-149, 19 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Didactic modeling of a digital instrument for the perception, construction and evaluation of ethical perspectives in AI systems , 2021, 2021 10th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI). IEEE, New York [u. a.], p. 172-177, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Didaktische Prinzipien und ihre Unterstützungspotentiale für selbstgesteuertes Lernen in der Weiterbildungspraxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 123-129, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Die „digitale“ Realität in Bildungseinrichtungen des Handels. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Köhler, T. & Schulze-Achatz, S. (eds.). Münster: Waxmann, p. 287-298, 11 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Die dunkle Seite von Gamification. , 2021, Let them Play: Eine Reise zu spielbasiertem Lernen. Dresden: Akademie für berufliche Bildung, p. 24-25, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report