Anglo-American Cinema and Television
-
"Magdwirtschaft: Adaptionspolitik in The Handmaid's Tale." The Handmaid's Tale. Eds. Anja Besand and Mark Arenhövel. Heidelberg: Springer [forthcoming].
-
"Police Squad! Karneval der (Un-)Ordnungshüter." Serienfragmente. Eds. Vera Cuntz-Leng and Vincent Fröhlich. Wiesbaden: Springer, 2021. 283-296.
- "How The Pink Panther Came Alive and How The Thin Man Grew Fatter: Hungry Franchises and the Adaptation Industry." Journal of Adaptation in Film and Performance 13.2 (2020): 145-159.
-
"The Making of a Man in British Films: How Masculinity Is Constructed in the Editing Room." Hard Times 2 (2019): 32-41.
- Articles on The Birds, Election, Halloween, Scream. The Encyclopedia of Sexism in American Films. Eds. Joan Dymond, Kristina Fennelly, and Salvador J. Murguia. Lanham: Rowman & Littlefield, 2020. 39-41, 104-107, 156-161, 339-343.
-
Patricia Highsmith on Screen. Co-ed. with Douglas McFarland. New York: Palgrave Macmillan, 2018.
- Article on "Thriller". Handbuch Filmgenre. Ed. Marcus Stiglegger. Heidelberg: Springer, 2017.
- "John Wayne geht – die Hochstapler kommen: Männlichkeitspolitik und confidence games in Ben Afflecks Argo." Rabbit-Eye 10 (2016): 84-99.
- Billy Wilder. Co-ed. with Dominik Orth. Special Issue of Rabbit-Eye: Zeitschrift für Filmforschung 9 (2016).
- "Sherlock Holmes in Louisiana." Wissenssümpfe: Die Fernsehserie 'True Detective' aus sozial- und kulturwissenschaftlichen Blickwinkeln. Eds. Mark Arenhövel, Anja Besand, and Olaf Sanders. Heidelberg: Springer, 2016. 217-237.
- Der weiße Hai revisited: Steven Spielberg's Jaws und die Geburt eines amerikanischen Albtraums. Berlin: Bertz+Fischer, 2015.
Publication subsidised by the Geschwister Boehringer Ingelheim Stiftung für Geisteswissenschaften.
reviewed in Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik 1 (2017), MEDIENwissenschaft 1 (2016), epd Film Sept. (2015), Virus 6 (2015). - "Woody and 'Woody': The Making of a Persona." Referentiality and Intermediality in Woody Allen’s Movies. Eds. Klara Stephanie Slezák and Dianah E. Wynter. New York: Palgrave Macmillan, 2015. 193-209.
- Articles on "Tod im Kinosaal" and "Trailer-Stimme". Lexikon der Filmbegriffe (Christian-Albrechts-Universität zu Kiel), 2015.
- "Montage macht den Mann: Wie das Erzählkino Geschlecht konstruiert – und wie der Filmschnitt dabei hilft." In (Ge)Schlechter Gesellschaft? Politische Konstruktionen von Männlichkeit in der Romania. Eds. Julia Brühne and Karin Peters. Bielefeld: transcript, 2015. 213-240.
- "Die pubertäre Vorhölle: Joe Dantes Coming-of-Age Geschichten." Joe Dante: Spielplatz der Anarchie. Eds. Michael Flintrop, Stefan Jung, and Heiko Nemitz. Berlin: Bertz+Fischer, 2014. 154-163.
- Articles on "Klassisches Making-of", "Faking-of", "DVD-Kultur", Lost in La Mancha. Making-of: Ein Lexikon, 2013.
- "'All that Murdering and Fucking, and No Sons!' Martin Scorseses The Departed als Tragödie der Männlichkeit." Hollywood Reloaded: Genrewandel und Medienerfahrung nach der Jahrtausendwende. Eds. Jennifer Henke et al. Marburg: Schüren, 2013. 128-144.
- "From Shakespeare's Kings to Scorsese's Kingpins: Contemporary Mob Movies and the Genre of Tragedy." aspeers 3 (2010): 69-90.
You can also check out publications on related topics like James Bond, Alfred Hitchcock, Adaptation Studies, impostors and con men, and British popular culture.