David Baberowski
Table of contents
Kontakt
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
NameMr David Baberowski
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Visiting address:
Andreas-Pfitzmann-Bau, Raum 2100 Nöthnitzer Str. 46
01187 Dresden
Beruflicher Werdegang
seit 2023 |
wissenschaftlicher Mitarbeiter |
2020 - 2023 | wissenschaftlicher Mitarbeiter im Projekt "PraxisdigitaliS" |
2018 - 2020 | Entwickler bei Fiplor UG (haftungsbeschränkt) |
2013 - 2020 | Studium mit Abschluss 1. Staatsexamen für das höhere Lehramt an Gymnasien in den Fächern Physik und Informatik |
Aufgabenbereiche
- Lehrtätigkeit im Modul "Didaktik Aspekte" und weiteren Seminaren
- Aufbau des "TeachingLab" im Projekt PraxisDigitaliS
- Mitarbeit im EduInf
- Entwicklung und Forschung zu VR - Serious Games für den Informatikunterricht
Veröffentlichungen
2024
-
Digital Fabrication als Brücke zwischen Making und Informatik , 5 Feb 2024, 2024, 56, p. 314-330, 17 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Inside the System - Designing VR Serious Games for Computer Science Education , 2024, Games and Learning Alliance: 12th International Conference, GALA 2023, Dublin, Ireland, November 29 – December 1, 2023, Proceedings. Dondio, P., Rocha, M., Brennan, A., Schönbohm, A., de Rosa, F., Koskinen, A. & Bellotti, F. (eds.). Springer, Cham, p. 311–320, 10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2023
-
Bereit für die Zukunft – Informatische Grundkompetenzen für alle Lehrkräfte , 15 Aug 2023, Digitalisierung in der Lehrer:innenbildung: Praxis digital gestalten. Ganguin, S., Tiemann, H., Glück, C. W. & Förster, A. (eds.). Springer Fachmedien Wiesbaden, Vol. 48. p. 33–64Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
PraxisCheckUnterricht: 360° Videografie und immersive Unterrichtsreflexion , 2023, Workshops der 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI): Bildungstechnologien in der Schule. Gesellschaft für Informatik e.V., p. 31-38, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2022
-
Using Matchboxes to Teach the Basics of Machine Learning: an Analysis of (Possible) Misconceptions , 8 Sep 2022, Proceedings of the Second Teaching Machine Learning and Artificial Intelligence Workshop. PMLR, p. 25-29, 5 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Inside the Router: An interactive VR learning application to practice routing and network address translation , 2022, DELFI 2022 - Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft fur Informatik e.V.. Henning, P. A., Striewe, M. & Wolfel, M. (eds.). Gesellschaft fur Informatik (GI), p. 87-98, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Konzeption eines Setups für VR-gestützte 360°-Unterrichtsbeobachtung im TeachingLab. , 2022, DeLFI Workshops. p. 183-189, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Unterstütze den Lernprozess: Externe Steuerung des Ablaufs einer VR-Lernanwendung , 2022, DELFI 2022 - Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft fur Informatik e.V.. Henning, P. A., Striewe, M. & Wolfel, M. (eds.). Gesellschaft fur Informatik (GI), p. 249-250, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2021
-
Aufbau informatischer Kompetenzen im Kontext KI bei Lehramtsstudierenden des Faches Politik , Dec 2021, 9. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI) 2021. Desel, J., Opel, S. & Siegeris, J. (eds.).p. 93 - 100Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
EduInf - Education in Informatics. , 2021, p. 1645-1648Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper