Franziska Schulze-Stocker
![Eine Frau mit blonden Haaren lächelt in die Kamera. Sie hat einen roten Blazer an und trägt eine schwarze Brille.](https://tu-dresden.de/zill/ressourcen/bilder/team/Franziska-Schulze-Stocker.jpg/@@images/1941a70e-0428-4d9f-96a4-f169ba65e75e.jpeg)
Research Associate
NameDr. Franziska Schulze-Stocker
Funds for Student Research (FOSTER)
Send encrypted mail via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Focus of work
- Student research
- University research
- Research on academic success
- Quality management
- Research on teaching profession
Research projects
- since 2020: Research Associate in the FOSTER Program
- since 2021: Research Associate in the EDI:TUD Project
- 2016-2021: Research Associate in the program PASST?! Partnership · Successful Studies · TU Dresden
- 2009-2016: Research Associate at the University of Münster in the BilWiss-Research program
-
2007-2009: Student assistant in the Project Consequences of central student assessments for school development and teacher professionalization at the FU Berlin
You can find a complete CV here.
Reviewer of journals and conferences
- the challenge of teacher education – Journal for Conception, Design and Discussion (HLZ; Online-Journal)
- Journal for Higher Education Development
-
Society for empirical educational research (GEBF)
-
Communities in new media (GENEME)
Recent publications
2012
-
Bildungswissenschaftliches Wissen und der Erwerb professioneller Kompetenz in der Lehramtsausbildung: Eine Kurzdarstellung des BilWiss-Projekts , 2012, In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand : LbP. 5, 1, p. 96-106Research output: Contribution to journal > Research article
-
Die Normierung der bildungswissenschaftlichen Studieninhalte in der Lehrerbildung durch administrative Steuerung: Wie (re)organisieren Universitäten in Nordrhein-Westfalen ihr Lehrangebot? , 2012Research output: Contribution to conferences > Poster
-
Folgen zentraler Lernstandserhebungen: Unterscheiden sich Lehrkräfte in der Auseinandersetzung mit Lernstandserhebungen? , 2012, In: Die deutsche Schule. 104, 1, p. 43-56Research output: Contribution to journal > Research article
-
(Re)Organisierung des universitären Lehrangebots durch staatliche Steuerung – Die Bildungswissenschaften in der Lehrerbildung in Nordrhein-Westfalen , 2012Research output: Contribution to conferences > Poster
-
Welche bildungswissenschaftlichen Inhalte sind wichtig in der Lehrerbildung?: Ergebnisse einer Delphi-Studie , 2012, In: Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft : ZfE. 15, 4, p. 649-682Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
2010
-
Bildungspolitische Steuerung der bildungswissenschaftlichen Anteile in der universitä- ren Lehrerausbildung in Nordrhein-Westfalen , 2010Research output: Contribution to conferences > Poster
2009
-
Zur innerschulischen Nutzung zentraler Lernstandserhebungen. Deskriptive kategoriale Grundauswertungen problemzentrierter Interviews mit Lehrer/innen und Schulleitungen in vier Sekundarschulen in Berlin und Thüringen , 2009, Freie Universität BerlinElectronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Monograph
The complete register of scientific contributions can be found here.