Prof. Dr. Susanne Narciss
Lehrstuhlinhaberin
NameFrau Prof. Dr. Susanne Narciss
Eine verschlüsselte E-Mail über das SecureMail-Portal versenden (nur für TUD-externe Personen).
Psychologie des Lehrens und Lernens
Psychologie des Lehrens und Lernens
Besuchsadresse:
Bürogebäude Zellescher Weg (BZW), Raum A 207 Zellescher Weg 17
01062 Dresden
Sprechzeiten:
nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Design und Evaluation interaktiver tutorieller Feedbackstrategien
- Design und Evaluation kognitiv aktivierender Lernaufgaben
- Lehren und Lernen mit modernen Informationstechnologien
- Förderung selbstregulierten Lernens
- Motivationsförderung in Lehr-Lernsituationen
Curriculum Vitae
Publikationen
2021
-
Instructional Training Compared with Self-Study for Pulmonary Function Test Interpretation , Dez. 2021, in: ATS scholar / American Thoracic Society. 2, 4, S. 566-580, 15 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Deliberate Practice and Motor Learning Principles to Underpin the Design of Training Interventions for Improving Lifting Movement in the Occupational Sector: A Perspective and a Pilot Study on the Role of Augmented Feedback , 2 Nov. 2021, in: Frontiers in Sports and Active Living. 2021, 3, 746142Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
When is Knowledge of Performance (KP) superior to Knowledge of Results (KR) in promoting motor skill learning? A systematic review. , 18 Okt. 2021, in: International Review of Sport and Exercise Psychology. 2021, S. 1-25Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Übersichtsartikel (Review)
-
What early user involvement could look like -- Developing technology applications for piano teaching and learning , 15 Juli 2021, in: Multimodal Technologies and Interaction. 5, 7, S. 38:1–19Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Well done (for someone of your gender)! Experimental evidence of teachers’ stereotype-based shifting standards for test grading and elaborated feedback , Juni 2021, in: Social psychology of education : an international journal. 24, 3, S. 809-834, 26 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Effects of keyword tasks and biasing titles on metacognitive monitoring and recall , April 2021, in: Metacognition and learning. 16, 1, S. 233-253, 21 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Structural validity and invariance of the feedback perceptions questionnaire , März 2021, in: Studies in Educational Evaluation. 68, 100980Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Editorial: Affective Learning in Digital Education , 28 Jan. 2021, in: Frontiers in psychology. 11, 630966Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Leitartikel (Editorial)
-
Asking Students to Carry out Generative Learning Activities in Text Learning: Exploring the Role of the Quality of the Performed Learning Activities , 2021, ISLS Annual Meeting 2021 Reflecting the Past and Embracing the Future - 15th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2021. de Vries, E., Hod, Y. & Ahn, J. (Hrsg.). International Society of the Learning Sciences (ISLS), S. 1015-1016, 2 S.Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Individually preparing learners to perform interactive activities in CSCL: do generative tasks work? , 2021, 14th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL 2021. Hmelo-Silver, C., de Wever, B. & Oshima, J. (Hrsg.). International Society of the Learning Sciences, Band 2021. S. 189–192Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband